zondag 2 november 2008

Geh nicht in die Stadt


Wat Edwin Mijnsbergen van ZB-Digitaal toch allemaal niet teweeg brengt........duitse muziek.....
Toen ik opgroeide woonde ik een tijd bij mijn opa en oma omdat mijn moeder lang in het ziekenhuis lag. De jongere zus van mijn moeder woonde toen nog thuis en was (en is voor zover ik weet nog steeds) een liefhebber van duitse schlagers. Dat betekent dat ik zo rond mijn vijfde jaar ineens een expert werd binnen dat genre....Dat ik vaste prik naar het schlagerfestival keek! Denk je eens in.....Wat me nog helder voor de geest staat zijn de platenhoezen van Heino en Freddy Breck. Een liedje wat me bijgebleven is is "schön ist es auf die Welt zu sein" , van Roy Black und Anita.

Komt het door deze vroegtijdige kennismaking dat ook ik nog steeds een zwak heb voor sommige duitse muziek? Dat ik niets zo fijn vind als keihard 'Du' van Peter Maffay joelen in de auto? Dat ik nog een LP in de kast heb staan van Die neue deutsche Welle?
Dat ik Juliane Werding mooi vind met 'Stimmen in Wind' en 'geh nicht in die Stadt'.
Ik was een megafan van Nina Hagen en vind 'unbeschreiblich weiblich' nog steeds een klassieker.
Dus Edwin, je bent in goed gezelschap........

1 opmerking:

Unknown zei

Dat is fijn om te lezen :-)

Ik moest trouwens even kijken voordat ik doorhad wie achter dit weblog zat. Alles weer helder nu.

Thanks!

Adele, make you feel my love